top of page

Dodo Pizza – digitalni fenomen v Sloveniji

Na svetovnem trgu dostave pic že desetletja prevladujejo ameriške blagovne znamke, ki so bile lansirane v 60. in 70. letih, kar pa se je pogumno odločil spremeniti mladi nadobudni podjetnik Fyodor Ovchinnikov, ki je leta 2011 v Rusiji lansiral podjetje Dodo Pizza z manj kot 50.000 dolarji prihrankov in posojil. Brez kakršne koli podpore s strani tveganih kapitalistov ali večjih finančnih skupin je ekipa Dodo razvila močno blagovno znamko, ki se je iz majhnega kletnega prostora za pripravo in dostavo pic razširila v prepoznavno globalno franšizo s skoraj 800 enotami v 15 različnih držah in na 3 kontinentih.


Na domačem trgu je Dodo Pizza celo tako prepričal potrošnike, da se je v manj kot 10 letih uveljavil kot vodilni igralec, ki je tako velik kot njegovi trije najbližji zasledovalci skupaj – Domino’s, Papa John’s in Pizza Hut. Tovrstne ameriške ponudnike dostave pice postopoma nadvladuje tudi na drugih tržiščih, kar jasno dokazujejo številke: prodaja je v letu 2021 znašala 544 milijonov dolarjev, kar predstavlja velikanski, 53-odstotni dvig v primerjavi z letom poprej. Potencial podjetja so prepoznali tudi na konferenci Global Restaurant Leadership, kjer so Dodo Pizza, tretje najhitreje rastočo restavracijsko znamko v Evropi, imenovali za najbolj inovativno znamko gostinskih storitev.


Le kako jim je uspelo, se sprašujete? V središču uspeha Dodo Pizza je zagotovo tehnologija, saj gre za enega prvih konceptov digitalne franšize dostave pic. Že od samega začetka je podjetje vlagalo v tehnološko platformo, ki je omogočila nadzor kakovosti na vseh področjih in spodbudila kulturo, ki temelji na načelu popolne transparentnosti. Digitalizacija je prinesla dodatno vrednost za kupca, ki lahko preko spleta ali aplikacije odda naročilo in si hkrati v živo ogleda, kako se naročilo pripravlja.



Nenehna globalna širitev podjetja je botrovala temu, da smo Slovenci dobrote Dodo Pizza spoznali leta 2019, ko se je na Ilirski ulici 4 v Ljubljani odprla prva poslovalnica v državi. Trenutno je v pripravi druga lokacija na Dunajski cesti, ki bo luč sveta ugledala predvidoma v marcu. Zagotovo ste v prestolnici že srečali maskoto Dodo Ptica, ki mimoidoče na ulicah redno razveseljuje z brezplačnimi kosi pice.


Celotna ekipa skrbi, da je kvaliteta izdelkov vedno visoka, če pa se napaka vendarle pripeti, pa so strankam hvaležni, da jih nanjo tudi opozorijo in jim dajo priložnost, da slednjo odpravijo. Njihovo glavno vodilo je, da stranki pico dostavijo v 60 minutah, v nasprotnem primeru ta prejme promocijsko kodo za brezplačno veliko pico po izbiri. V sklopu transparentnosti si stranke lahko redno ogledajo tudi povprečni čas dostave (ki je seveda veliko hitrejši od 60 min), preverijo, kako jih ocenjujejo druge stranke in celo anonimno kot skriti kupci preizkusijo pice in jih ocenijo. Strankam omogočajo tudi vodene oglede kuhinje (kuhinja je tudi sicer povsem odprta in vidna obiskovalcem restavracije) in celo pripravo lastnih pic v kuhinji ob vodenju ekipe. To je še posebej privlačno za manjše skupine, predvsem za otroke, ki se z veseljem naučijo pripraviti čisto pravo Dodo Pizzo – od vlečenja testa, preko izdelave pice, nanosa dodatkov, pečenja in zaključnega razreza. Seveda je pica potem še boljšega okusa. Storitev je povsem brezplačna, ob vnaprejšnji rezervaciji, plača se samo pica.


Pri Dodo Pizzi se vselej trudijo, da pomagajo skupnosti, tako omogočajo tople brezplačne obroke za ranljive skupine, v času epidemije pa so izvedli projekt #delajDODObro, kjer so zaposlenim v UKC-ju podarili več kot 100 pic za njihovo požrtvovalno delo. Po najboljših močeh podpirajo različne skupine in organizacije in so veseli, da je Dodo Pizza v širši in ožji skupnosti tako dobro sprejeta. Svoje sledilce redno razvajajo tudi na družbenih omrežjih (FB @dodopizzaslo in IG @dodopizzasi), kjer zanje pripravljajo posebne izzive (#dodochallenge), s katerimi si lahko prislužijo njihove brezplačne izdelke.


bottom of page