top of page

Injekcija surove moči

BWM M5 Competition


S tem ko je pod nož odšla serija 5, so ljubitelji bavarske znamke začeli nestrpno pričakovati, da bo tančico odvrgel še njen ultimativni sorodnik. Zloglasni M5 je z zastrašujočim osmakom in njegovimi 600-konjskimi asistenti zasedel svoje legitimno mesto na vrhu modelne družine, ki ji bo vladal brez usmiljenja.



Če je klasična serija 5 eden od najbolj elegantnih primerkov razreda prestižnih poslovnih limuzin, tega zagotovo ni mogoče trditi za petico, ki v oznaki nosi najmočnejšo črko na Zemlji. V diviziji M so namreč poskrbeli, da bo svojo temperamentno persono mimoidočim sporočala na prvi mah. Črna obroba ledvičk z dvojnimi lamelami in s slovito značko skupaj s hlastajočimi režami za zajem zraka in z zatemnjenimi žarometi ustvarjajo strašno prezenco, še posebej, ko jih kombiniramo z vročo rdečo karoserijo, mnogoterimi črnimi okraski in 20-palčnimi platišči, ki jih je radodarno posodil zastavonoša M8.



A verjetno vas bolj kot specifikacije izgleda zanima, kaj so mojstri oddelka M izbrali za utripajoče srce te kultne visokozmogljivostne limuzine. Držali so se preverjene pogonske enote, ki jo je uvedla predhodna generacija; za dvig utripa bo tako skrbel turbopolnjeni osemvaljnik, ki kot doslej iz prostornine 4,4 litra iztiska silnih 600 konjskih moči in 750 Nm navora, s katerimi voznik upravlja že pri 1.800 vrtljajih. V povezavi z 8-stopenjskim avtomatikom, ki omogoča pretikanje preko obvolanskih uhljev, motor dostavlja zelo prepričljive karakteristike: 0-100 km/h bo M5 obdelal v zgolj 3,4 sekunde. Najvišjo hitrost sicer elektronske varuške omejijo na 250 km/h, a opcijski paket M Driver’s Package emocionalnemu športniku dopusti, da pot nadaljuje, vse dokler števci digitalne instrumentalne plošče ne izpišejo 305.



Za vse, ki jim okrogla številka 600 KM pač ne paše, je tu tekmovalna različica Competition, ki izhodno moč dvigne za 25 konjičkov, podvig do stotke pa skrajša za desetinko sekunde. Obe inačici modela M5 sta po vzoru predhodnika serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom. A brez skrbi, M-ov predelan xDrive na srečo puristov omogoča vključitev zgolj zadnjega pogona, a le, ko se izklopi sistem za nadzor stabilnosti… saj vedo, kaj lastniki nameravajo početi. Ko pa bodo ti zadostili svoje apetite po driftanju, bodo na račun 4WD uživali v enkratnem oprijemu pri vseh cestnih in vremenskih razmerah.


Pri BMW-ju nas dražijo z informacijo, da bo pošastni stvor med pospeševanjem vzburjal s presenetljivo močno zvočno sledjo. Kot pri vsakem vozilu z značko M so tudi tokrat šasijo prilagodili zmogljivosti motorja in tako omogočili odlično vodljivost tudi v ekstremnih situacijah. Takrat bo voznik za prvinsko M-doživetje izbral vozni način Track, prav tako pa bo lahko povsem po svojih željah kalibriral preciznost delovanja pogona, šasije in volana. A nič od tega ne bo mogoče brez vplačila 130 tisoč evrov, kolikor pri BMW-ju zahtevajo za surovega tekmovalca M5, ki bo svoj osvajajoči pohod pričel avgusta.


Ava Tomlje




bottom of page