KONTAKT

Pomočnica urednika

Ava Tomlje

ava@fashionavenue.si

Založnik

Fleetman d.o.o.

Kadilnikova 1, 1000 LJ

Fleetman d.o.o. vse avtorske pravice pridržane

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

Urarstvo je moja fascinacija - Walter von Känel

Danes 77-letni Walter von Känel ljubi urarstvo že od mladosti. Otroštvo je preživel v alpski dolini Saint-Imier v švicarski Juri, kjer od leta 1832 domuje Compagnie des Montres Longines Francillon. Vedno si je želel, da bi nekoč delal v tej, danes četrti najbolj uspešni švicarski urarski družbi. Od prve službe na švicarski carini, nekaj urarskih komercialnih poslov in kot Longinesov prodajalec v Ameriki, se je Känel oblikoval v odličnega prodajnega stratega s čvrsto osebnostjo in se tako vzpenjal po družbeni lestvici do direktorja prodaje in marketinga. Leta 1991 ga je Nicolas G. Hayek, predsednik skupine Swatch, ki je postala lastnik Longinesa, zaprosil, da prevzame podjetje, ki ga uspešno vodi še danes.



Gospod predsednik, kdaj boste šli v pokoj?

Ne razmišljam o tem. Lastniki so zadovoljni z mojim delom. Urarstvo me neizmerno veseli. Rad delam posle. Takoj po najinem pogovoru bom letel na Kitajsko, kjer bom imel težka pogajanja z našimi klienti. Ključ pogajanj je v tem, da prepoznaš svojega partnerja in pogajanja pelješ v tisti smeri, da rodijo uspeh. Še toliko časa si želim biti v podjetju, da ga bom spravil na tretje mesto med proizvajalci kvalitetnih ur na svetu. To je moj cilj.


Kam pa po Kitajski?

Po težkih sestankih se bomo tudi malo sprostili na velikih konjskih dirkah v Hong Kongu, saj smo globalni sponzor konjskih dirk. Konji in njihova gracioznost so odlična kulisa za promocijo naših prav tako gracioznih urarskih izdelkov. Vidim, da ste tudi vi ljubitelj konj. Ali boste moj gost na dirki v Dubaju? Takoj bom naročil moji tajnici, da vas bo vpisala kot mojega gosta v častni loži jeseni v Dubaju.


Po katerih svetovnih športih ste še prepoznavni?

Prve in najbolj odmevne so bile olimpijske igre. Smo prisotni na svetovnem pokalu v smučanju, kjer blestijo vaša dekleta, na tenisu v Roland Garrosu, kjer je leta 1977 triumfirala vaša Mima Jaušovec. In seveda konjske dirke in z njimi povezane televizijske reklame na Eurosportu in CNN-u.


In kako ste se pogajali z današnjim slovenskim uvoznikom?

Trdo, kot je to v moji navadi. K nam se je najavil mlad poslovnež iz Slovenije, gospod Matej Bregant. Ko sem mu predstavil naš način dela in naše cilje, sem takoj prepoznal, da bo podjetje Slowatch kos tej zahtevni nalogi. Kasneje sem jim predstavil še naše druge znamke v skupini, ki jih tudi danes uspešno zastopajo.


Kako vam je všeč nova pridobitev butika Longines v Ljubljani?

Prekrasna trgovina, na prekrasni lokaciji v prekrasni Ljubljani. Na otvoritvi trgovine sem bil zelo počaščen s sprejemom in z vašo gostoljubnostjo. Zagotovo se bom v kratkem vrnil. Prosim, da mi zagotovite dve monografiji: Ljubljane in Slovenije. Naročam tudi dva kartona vašega caberneta iz Brd.


Ali so monobrand trgovine vaš cilj v celem svetu?

Seveda, z butiki smo začeli v Aziji. Odlično se obnesejo, dvigujejo raven znamke in zagotavljajo edinstvenost. Ljubljanska trgovina je prva taka v centralni Evropi.


Kje tiči vzrok uspeha ur Longines?

Že na samem začetku, ko smo gradili skupino Swatch, smo naredili analizo, po čem naj bi bila poznana ura Longines. Mora biti kakovostna, mora biti lepa in mora imeti pravo razmerje med ceno in kvaliteto. Seveda je pri vsej poplavi ur na svetu pomemben dejavnik kvalitete ‘’swiss made’’. To je naš DNK. Cenovno so naše ure v razponu od 1.500 do 3.000 evrov s povprečno ceno 2.000 evrov.


Drugi proizvajalci švicarskih ur ure dražijo po 10 odstotkov letno, kako da vi ostajate v tem cenovnem razredu?

Naj vam odgovorim takole. Ko obiskujem naše trgovine po svetu, so zame najboljši vir informacij naši trgovci v trgovinah. Ti imajo dnevni stik s kupci in dnevno prodajo na desetine ur. Naša začetna cena ure je 700 evrov. In te ure nam delajo volumen. Nekateri, ki so dvigovali cene v nebo, niso več v poslu. Treba je spoštovati mnenje naših distributerjev, saj so to naši partnerji, s katerimi skupaj gradimo naš uspeh.


V tovarni imate tudi muzej?

Da, tudi to je moj projekt, saj je potrebno graditi zgodovino in nasledstvo. Imamo tudi informacijsko pisarno, ki vsakega takoj informira o naših urah, kolekcijah, letnikih izdelave, certifikatih itd. Za starejše ure smo v tovarni naredili poseben servis, tako da vsakemu lastniku naše ure nudimo takojšnjo pomoč.


Matjaž Tomlje