top of page

Unija lepote in zmogljivosti

McLaren Speedtail


Dramatični Speedtail se ne bo v zgodovino zapisal zgolj kot najhitrejši in najbolj aerodinamični McLaren, ampak tudi kot odličen primer, kaj lahko avtomobilska industrija ponudi, ko brezkompromisno sledi ciljem lepote, tehnologije in zmogljivosti na najvišjem nivoju.



Naslednje poglavje McLarnove modelne družine Ultimate Series predstavlja mojstrovina z imenom Speedtail, ki je sicer naslednik P1, a se bolj kot po njem zgleduje po ikoničnem McLarnu F1, ki je z lansiranjem leta 1993 na račun svoje nore hitrosti postal prvi superavtomobil na planetu, ki je laskavi naslov najhitrejšega avtomobila ponosno nosil več kot desetletje. Proizvajalec iz Wokinga je tako oživel njegovo zasnovo s tremi sedeži, kjer pa v ospredju ni samo ekstremna zmogljivost kot na primer pri modelu Senna, ampak je še bolj kot moč pomembna prvovrstna vozna izkušnja v luksuznem okolju, ki ga lahko lastnik povsem personalizira svojim željam.



Ravno to je bil eden od razlogov, zakaj v P1 niso vgradili treh sedežev z voznikom na sredini. Tako bi bil onemogočen lahek vstop v vozilo. Sedaj to naj ne bi bila več težava, ker Speedtail ne bo namenjen vsakodnevni vožnji. Torej za milijarderje, katere v garaži čaka večja zbirka avtomobilov. Ti so se za 106 ekskluzivnih enot z vrtoglavo ceno 1,8 milijona evrov stepli že pred dvema letoma, ko je McLaren zgolj naznanil projekt s kodnim imenom BP23 in v nekaj besedah razložil, da bo šlo za hibridni superavto s tremi sedeži. Očitno McLaren uživa res visoko raven zaupanja med svojimi meceni z globokimi žepi, katero je sedaj z razkritjem finaliziranega produkta tudi upravičil.


Speedtail je namreč znamkin najhitrejši in najbolj aerodinamični cestno-legalni avtomobil, ki dostavlja še ne videno mešanico ekstremne zmogljivosti in športnega luksuza, katero so omogočili s številnimi inovativnimi rešitvami, začenši s karbonskim monokokom, na katerega so povesili izredno puristično, kar 5,1 metra dolgo telesce, prav tako narejeno iz tega lahkega, a trpežnega materiala. Oblikovanje je bilo povsem podrejeno aerodinamičnim ciljem, zato je avtomobil prejel kokpit v obliki solze, posebna aero pokrivala za prednja kolesa, vpadljiv strešni spojler in patentirana zadnja krilca. Namesto klasičnih ogledal pa so postavili digitalne kamere, ki se lahko skrijejo v karoserijo.



Že na daleč Speedtail deluje kot sofisticirana moderna puščica, ki se lahko iz mesta izstreli s svetlobno hitrostjo. Radikalni shujševalni režim je skupaj z dovršenim aerodinamičnim paketom za minimalni zračni upor dostavil prave predpostavke za vrhunsko zmogljivost, katere je uresničila vgradnja več kot 1.000-konjske hibridne pogonske enote. Skrajnost Speedtaila potrjuje njegova najvišja hitrost 403 km/h, ki jo je mogoče doseči v programu Velocity (po naše hitrost), ki optimizira motor, prilagodi krilca, umakne stranske kamere, prav tako pa zniža avtomobil za 35 milimetrov. Le 1.430 kilogramov težki superavtomobil izpod rok McLarna iz mirovanja do nore hitrosti 300 km/h potrebuje samo 12,8 sekund, medtem ko je njegov predhodnik P1 za takšen podvig potreboval 4 sekunde več. Da bi prenesle takšne ekstremne pogoje, so pnevmatike P-ZERO posebej razvili s tehnološkim partnerjem Pirellijem, zavorno moč pa zaupali karbonsko-keramičnim zavoram.



Toda napredna vizija McLarna se ne konča tu. Kabina Speedtaila, do katere se dostopa preko vrat v obliki galebjih kril, je namreč umetnina sama po sebi s centralno pozicioniranim voznikovim sedežem, s tremi radodarnimi zasloni in s prvovrstnimi materiali. S poroko sodobne tehnologije in izjemnega ročnega dela je britanski proizvajalec luksuznih vozil možnosti personalizacije popeljal na povsem nov nivo, zaradi česar bo prav vsak Speedtail unikaten. Lastniki bodo lahko izbrali tudi na novo zasnovan kompozitni material, ki kombinira titan z ogljikovimi vlakni in tako pričara sijoči efekt kroma, ki se odlično ujema z lahkim, a izredno nežnim usnjem, narejenim le iz najboljših kož.


McLarnova unija lepote, tehnologije in zmogljivosti bo na ceste zapeljala v letu 2020.

Ava Tomlje

bottom of page