Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow
Pred osemdesetimi leti je Mercedes-Benz na podlagi zmagovalnega dirkalnika W 125 ustvaril povsem futuristični avtomobil, s katerim je nemški šampion Rudolf Caracciola na avtocesti med Frankfurtom in Darmstadtom dosegel vrtoglavo hitrost 432,7 km/h in tako postavil hitrostni rekord na javnih cestah, ki je kljub mnogih tehnološkim inovacijam obveljal vse do lanskega leta. Srebrno puščico, za vedno zapisano v zgodovino avtomobilizma, so sedaj pri Mercedesu obudili v obliki spektakularne brezstrešne študije Vision EQ Silver Arrow, ki predstavlja vpogled v prihodnost oblikovalskega jezika znamke iz Stuttgarta.

Enosedežno vozilo Vision EQ Silver Arrow, ustvarjeno za pristni užitek v vožnji, povzema aerodinamično obliko pionirske srebrne puščice iz 30. let prejšnjega stoletja, in jo popelje na nov nivo z implementacijo številnih novodobnih rešitev. Celotno telesce je zgrajeno iz vzdržljivih, a lahkih ogljikovih vlaken in odeto v več slojev srebrne barve, ki povzroča unikaten videz. Ta je dopolnjen z vpadljivimi aluminijastimi platišči s 168 kraki ter s svetlobnimi pasicami na maski in na stranski liniji, ki žarijo v odtenku modre, značilne za Mercedesovo znamko EQ, pod katero bodo v prihodnosti zbrana vsa njihova električna vozila. Potemtakem ni potrebno posebej poudarjati, da srebrno puščico 21. stoletja poganja brezemisijski motor, zamišljen s 750 konjskimi močmi in z dosegom 400 km.
S filozofijo združevanja preteklosti in prihodnosti so nadaljevali v interierju vozila, kjer se tradicionalnim kazalnikom luksuza – usnju, aluminiju in lesu – pridružuje futuristični digitalni kokpit z ukrivljenim panoramskim zaslonom, na katerem je projicirana 3D slika okolice. Pri Mercedesu predvidevajo, da bi se voznik v prihodnjih desetletjih s pomočjo umetne inteligence lahko preizkusil v virtualnih dirkah, ki bi jih pričaral prav ta radodaren zaslon, medtem ko bi preko tistega, integriranega v volan, spremljal ključne informacije o vožnji, izbiral vozne programe in celo zvok avtomobila.
Ava Tomlje