top of page

Poln energije in entuziazma

Ronald Hew Thomson


Ne srečate vsak dan človeka, polnega energije in navdušenja. V Švici, na vinorodnem pobočju Ravoire s prekrasnim pogledom na mesto Martigny, ki je streljaj oddaljen od Ženevskega jezera na eni strani, gorskega prelaza St. Bernard in na drugi strani gore Mont Blanc, smo se pogovarjali s 76-letnim mednarodnim poslovnežem Ronaldom Hew Thomsonom. Danes je razpet med domovanjem v Švici, med špansko morsko vilo v Marbelli in med hišo v Manchestru v Angliji. Gospod Thomson, ki je vodil kar nekaj multinacionalk, zna še vedno odigrati vlogo poslovneža v večjih mednarodnih poslih. A najraje se pohvali s svojim vinogradom in z odličnimi vini.



Kakšna vina pridelate tukaj na tem prelepem delu Švice?

Seveda odlična: Chasselas, Chardonnay, sivi in beli pinot od belih in Pinot Noir, Gamay, Cornalin, Humagne Rouge in Syrahn od rdečih. Odlična sončna lega tega predela in mila klima, ki prihaja preko Italije iz Mediterana, pripomore, da vinska trta tukaj dobro uspeva. Vendar sem zdaj zaradi potovanj in preveč skrbi z dnevnimi opravili dal vinograd v najem, a še vedno skrbim za kakovost vina.


Zanimivo je oblikovanje etikete vaših vin z lepimi rožnimi dizajni.

Poleg vinske trte sem ljubitelj cvetja in sem se zato odločil, da oblikujem s svojim znancem iz Philip Morrisa, s Stenom Odmanom, etikete z rožnimi cvetovi. Dobro so bile sprejete pri vinskih strokovnjakih.


Vaš življenjski podvig je postavitev podjetja Philip Morris v Evropi in Afriki s sedežem tukaj v Lausanni. Kdo vam je kot mlademu irskemu ekonomistu zaupal ta izziv?

Bil sem mlad asistent v revizorski hiši v Londonu in delali smo za Philip Moris USA. Tako sem spoznal njihovega predsednika, ki mi je takrat, ko je bil ameriški tobačni gigant aktiven samo v Združenih državah, naročil, da postavim ekspozituro za Evropo in Afriko. Odprl sem majhno pisarno v Lausanni. Ko sem podjetje zapustil, je zame delalo štiri tisoč ljudi v petdesetih državah in z ducat tovarnami.


V Ameriki je bil Marlborov promotor kavboj. Kako ste vi pristopili k temu v Evropi?

V Ameriki so takrat promovirali najmočnejši Philip Morrisov brand Marlboro s kavbojem. V Evropi to ni bilo najbolj primerno. Sam sem ljubitelj Formule 1 in velikih junakov, ki so dirkali v kovinskih škatlah. Odločil sem se, da bom nadomestil kavboja z dirkačem Formule 1. V vsaki državi, kjer smo bili uspešni, smo izbrali dirkača. Najprej smo sodelovali z moštvom BRM, kasneje smo presedli k McLarnu, kjer smo bili tudi najbolj uspešni.


Ecclestonov prvi marketinški človek je bil Patrick McNally. Zanimivo je, da ste ga lansirali prav vi.

Patrick je bil mlad angleški novinar, ki je spremljal dirke Formule 1. Ko sem bral njegove članke, sem bil prijetno presenečen in dal sem mu nalogo, da je za nas pripravljal PR članke in jih plasiral v medije. Ko smo se pogajali z Ecclestonom okrog oglaševanja na dirkah, se nam je McNally kasneje po sestanku pridružil in vzbudil je interes Bernieja. Takoj ga je zaposlil v Formuli 1. Kasneje je za njih vodil podjetje All sports management v Ženevi, ki je tržila F1 in njegova ideja je bil tudi Paddock VIP Club.


Kako to, da ste zapustili mesto predsednika Philip Morrisa in odšli v Pariz za predsednika kozmetičnega koncerna Revlon?

Dobil sem dobro ponudbo takratnega ameriškega kozmetičnega velikana Revlona. Hotel sem se preizkusiti še v kozmetiki. Odprl sem pisarne v Parizu in postavil oddelek za Evropo.


Kasneje ste odprli privatno podjetje Alesia na lepi lokaciji Chateau Banquet.

Z znanjem, ki sem ga v letih pridobil s potrošniškimi izdelki, in s privarčevanim denarjem, je bil že skrajni čas, da postavim svoje podjetje. V Ženevi sem s partnerji kupil grad Chateau Banquet in postavil grupacijo Alesia, ki se je ukvarjala s kozmetiko in francoskimi vini.


Z Walter Wolfom ste lansirali tudi moško kozmetično kolekcijo.

Walter Wolfa sem poznal iz Formule 1. Sponzorirali smo Franka Williamsa, prav tako ga je tudi on. Ko je od Franka kupil moštvo, ni imel na avtomobilu nobene reklame. Ponudil sem mu, da mu kreiram blagovno znamko za moške izdelke od kozmetike naprej in postala sva partnerja. Uspešno smo lansirali kozmetiko, usnjeno kolekcijo in športno konfekcijo za uspešnega moškega. Ko je zapustil Formulo 1, za mene zaradi izpada promocije na TV ta posel ni bil več zanimiv, zato sem izstopil iz partnerstva.


Kaj menite o Sloveniji?

Prelepa čudovita dežela s preprostimi in prijaznimi ljudmi.


Matjaž Tomlje



Comments


bottom of page