top of page

Potiskanje mej mogočega

McLaren Elva


McLaren nas je presenetil z razkritjem svojega najbolj ekstremnega roadsterja doslej, ki obuja znamenito ime Elva.



Ekskluzivna modelna družina Ultimate Series je že od samega nastanka ponos in veselje McLarna. Po ikoničnem stroju P1, ki je zaradi izjemnih voznik karakteristik po mnenju mnogih največja avtomobilistična mojstrovina svoje generacije, se je kolekciji leta 2017 pridružil brutalni Senna, ki je bil oblikovan in razvit z enim samim namenom: postati najboljši cestno-legalni dirkač v zgodovini. Leto kasneje so Britanci svetu predstavili trisedežni model Speedtail, kjer pa v ospredju ni samo ekstremna zmogljivost, ampak je še bolj kot moč pomembna prvovrstna vozna izkušnja v luksuznem okolju, ki ga lahko lastnik povsem personalizira svojim željam. Sedaj je napočil čas za novo poglavje zgodbe presežkov, saj se Senni in Speedtailu pridružuje čisto novi kot tudi nori roadster Elva.


Proizvajalec iz Wokinga je tako oživel slovito oznako iz 60. let prejšnjega stoletja in jo nadel svojemu prvemu serijskemu roadsterju, ki postavlja nova merila pionirskega dizajna in inženirskih prizadevanj. Gre namreč za najlažjega McLarna s cestnim dovoljenjem, ki se pohvali z unikatno karbonsko šasijo in s telescem, iz tega izjemno vzdržljivega, a lahkega materiala pa so naredili še sedeže in zavore. V iskanju popolnega voznega doživetja, ki lahko posamezniku spremeni življenje, so pod pokrov vgradili turbopolnjenega osmaka, ki iz 4,0-litrskega prostornine razvija magičnih 804 konjskih moči. Ta omogoča izstrelitev superavtomobila iz mirovanja do stotice pod tremi sekundami, medtem ko iz 0 do 200 km/h pripotuje v 6,7 sekunde, s čimer je Elva še bolj ekstremna kot njen brat Senna.



Dih jemajoča zmogljivost se druži z zasvojljivo privlačno podobo z nizkim nosom, izobčenim prednjim blatnikom, z izrazitimi stranskimi škrgami in z veličastnim zadkom, ki ga krasita aktiven strešni spojler in masiven difuzor; vsi našteti elementi imajo poleg estetske tudi pomembno aerodinamično vlogo. Kljub temu da je grozno hiter in vizualno dramatičen dvosedežnik brez strehe, vetrobranskega stekla in stranskih oken, pri McLarnu obljubljajo, da bosta potnika zaščitena pred elementi, saj so razvili poseben sistem za manipulacijo zračnega toka.


Oblikovalski princip “zabrisanih meja” medtem eliminira ločitev med karbonskim telescem in odprto kabino, saj se zunanje linije prekrasno zlivajo v vozniško osredotočen interier in tako poudarjajo intenzivnost vozne izkušnje. Osupljiv kokpit je v prvi vrstni zasnovan za voznika in njegovo popolno osredotočenost na cesto. Po meri narejenim sedežem z optimalno podporo se tako pridružuje zgolj navpično postavljen 8-palčni zaslon, ki se premika skupaj z volanom za optimalno vidnosti ključnih podatkov o vozilu.

Kot se spodobi za tako brezkompromisni produkt, bo proizvodnja Elve omejena na 399 primerkov z izredno zasoljeno ceno v višini 1,6 milijona evrov, ki lahko s pomočjo personalizijskih uslug oddelka MSO še poleti v nebo.


Ava Tomlje




bottom of page