Koenigsegg Jesko Absolut
Švedski proizvajalec eksotike na štirih kolesih se je ravnokar zavezal, da nikdar ne bo ustvaril še hitrejšega serijskega cestnega avtomobila. Zakaj? Ker nikakor ne želi zasenčiti svojega novega modela Jesko Absolut, ki bo tako za vekomaj ostal absoluten prvak Koenigsegga.
Beštija z oznako Jesko je svetovni debi doživela na lanskem ženevskem avtosalonu, kjer je obiskovalce šokirala s kričečim dizajnom, kateremu kraljuje velikansko zadnje krilo. In glede na to, da gre za poklon očetu ustanovitelja skandinavske manufakture superavtomobilov, si lahko predstavljate, da presežka ne predstavlja zgolj njegova podoba, ampak tudi srce, ki bije pod pokrovom.
A Christian se je odločil, da letos svojega roditelja počasti z novo izpeljanko vozila, ki bo naziv najhitrejšega Koenigsegga zadržal za vse čase. Po njegovih besedah je Jesko Absolut »kopenska raketa, odločena, da bo dosegla nazaslišane hitrosti z rekordnim tempom«. To bi sicer lahko rekli tudi za njegovega predhodnika, vendar je ta bolj fokusiran na dominacijo dirkališč, medtem ko se želi novinec uveljaviti tudi kot vsakodnevno uporabni superavto. Prav zato so mu odstranili dramatično krilo in ga nadomestili z aerodinamičnima plavutma, s čimer so dosegli večjo eleganco, prav tako pa zmanjšali zračni upor in zagotovili stabilnost pri odštekanih hitrostih. V zasledovanju ključnega cilja vrhunske aerodinamičnosti so prav tako podaljšali zadek, namestili pokrita zadnja platišča in umaknili zračne reže pod prednjimi svetili. S temi ukrepi so dosegli izredno nizek koeficient upora 0.278 Cd, s čimer je maksimalno reducirana turbulenca okrog Jesko Absoluta, ko ta pospešuje do rdeče cone.
Radikalne aero sposobnosti si zaslužijo radikalno moč, zato je Absolut podedoval bratov pogonski sklop, turbopolnjeni V8, ki z gorivom E85 generira skoraj nepredstavljivih 1.600 konjev in 1.000 Nm navora. Motor je povezan z 9-stopenjskim menjalnikom, ki so ga razvili v hiši in za katerega obljubljajo svetlobno hitro prestavljanje. Kot rečeno, je Absolut najhitrejši predstavnik znamke, a do kam točno bo vlekel, niso hoteli razkriti, le skrivnostno so namignili, da bo že čas povedal svoje.
Koenigseggov revolucionarni model One:1 iz leta 2014 je bil prvi serijski avtomobil na planetu, ki je dosegel magično razmerje med težo in močjo. Po njegovih stopinjah stopa novi Jesko, ki tudi s polnim tankom goriva, z dvema potnikoma in z njuno prtljago osvaja to razmerje, s čimer postavlja nova merila za povsem homologirana športna vozila.
Toda glede na to, da je vzmetenje malce mehkejše kot pri dirkaško osredotočenemu Jesku in da je lastniku na voljo tudi prtljažni prostor, so pri Koenigseggu prepričani, da se Absolut uveljavlja kot povsem udoben premagovalec razdalj in novi kralj mestnih ulic.
Ava Tomlje
Comments