top of page

Igra barv in vzorcev

Medtem ko se nekatere znamke bojujejo za svoj prostor pod soncem s promoviranjem svojih posebnosti, druge lažje vzpostavljajo svojo identiteto, saj so njihove ključne vrednote tako neločljivo povezane z ustanovitelji in njihovim življenjskim stilom. Ena od takšnih je italijanska modna hiša Missoni, katero opredeljujejo eminentni ideali vrhunske kvalitete, veselja do ustvarjanja in pomembnosti svobode, ki se izraža v pogumni kombinaciji različnih barv, vzorcev in tkanin.


Zgodba Missonijevih danes legendarnih pletenin v spektakularnih barvah in vzorcih se je začela leta 1948, ko sta se ustanovitelja znamke spoznala na olimpijskih igrah v Londonu. Ottavio je tekmoval v teku čez ovire, prav tako pa je bil zadolžen za oblikovanje uniform italijanske ekipe, medtem ko je Rosita, nadarjena šivilja, v prestolnici študirala angleščino. Skupaj sta se vrnila v Italijo, svojo ljubezen okronala s poroko, ljubezen do ustvarjanja pa z ustanovitvijo butične delavnice pletenin, ki so s svojimi drznimi geometričnimi motivi hitro začele osvajati modni svet. Znamka je eksplodirala leta 1967, ko je na prestižni modni reviji v Firencah Rosita naročila manekenkam, da slečejo svoje nedrčke, saj naj bi se njihova barva tepla s tankimi lamelnimi bluzami. A material je pod lučmi postal prosojen in tako povzročil pravo senzacijo. Missoni pa ni postal simbol italijanske mode le zaradi medijskega poročanja, temveč zaradi vizije, ustvarjati z željo, da kreacije postanejo dela umetnosti.



S pomočjo igrivega oblikovalskega dua je svet na pletenine začel gledati drugače. Z domiselnimi in živahnimi barvnimi kombinacijami ter s cikcak, z valovitimi in s črtastimi vzorci sta vdahnila novo življenje pleteninam, ki so bile včasih tako zelo dolgočasne in nezanimive. Svoje čudovite brezčasne izdelke sta Ottavio in Rosita ponesla v sam vrh modne industrije in tako so po njunih statusnih simbolih začele hrepeneti modno ozaveščene ženske kot tudi moški.


Ob preporodu pletenin sta našla čas tudi za ustvarjanje družine; otroci, ki so odraščali v neposrednem kontaktu s prepoznavnim modnim stilom Missoni, danes nadaljujejo z imperijem svojih staršev. Angela je prevzela vajeti oblikovanja, medtem ko Luca in Vittorio nadzirata poslovanje. Uspešno družinsko podjetje zaključuje vnukinja Margherita, ki je obraz znamke.


To pa ne pomeni, da sta nadarjena starša nekega dne kar nehala oblikovati; posebej aktivna je 86-letna Rosita, ki sledi svoji strasti do opreme interierja z linijo Missoni Home. Zanjo je domač habitat izrednega pomena, nenehno spreminjajoča se oaza emocij in radovednosti, ki jo želi počastiti z nenavadnimi, a očarljivimi tkaninami, z inovativnimi, a preprostimi dizajni, z občutkom umetnosti, a z lahkotnim dotikom. Rositin recept za prelep ambient so minimalistični elementi, ki se zlahka kombinirajo med seboj, vendar hkrati dodajajo energijo celotnemu prostoru.


S svojo pionirsko estetsko vizijo se je Missoni uveljavil kot ena ključnih italijanskih oblikovalskih dinastij, ki s pomočjo sveže moči nove generacije še naprej vpliva ne zgolj na način oblačenja, temveč na sodobni način življenja.

Σχόλια


Ο σχολιασμός έχει απενεργοποιηθεί.
bottom of page