Ferrari P80/C
Ekstremnega P80/C s povsem edinstveno dušo so pri Ferrariju ustvarili s pomočjo prav posebnega kupca, ki si je zaželel modernega dirkača, navdihnjenega s strani najbolj ikoničnih modelov iz bogate zgodovine proizvajalca iz Maranella.

Leta 2015 je Ferrari pričel ambiciozno in kompleksno sodelovanje s klientom, z velikim poznavalcem avtomobilizma in s cenjenim zbirateljem. Ker ta prihaja iz družine dolgoletnih občudovalcev znamke poskočnega konjiča, je točno vedel, da si želi sodobno zasnovan športni prototip, ki se zgleduje po smernicah dirkalnikov 330 P3/P4 in 1966 Dino 206 S, ki sta ena najbolj poželjivih, pa tudi redkih avtomobilov vseh časov.
Ferrarijev oblikovalski center je skupaj z inženirsko in aerodinamično ekipo avtomobil izpopolnjeval kar štiri leta, da bi povsem zadostil željam stranke. Šlo je za enega najbolj zahtevnih projektov, saj v primerjavi z drugimi unikatnimi kreacijami, ki so jih naredili tekom let, niso za osnovo vzeli določenega modela v obstoječi prodajni paleti in zgolj reinterpretirali njegov dizajn. Proces je bil tu radikalno drugačen, saj je P80/C dirkalnik, kar pomeni, da je zmogljivost avtomobila na prvem mestu. Po obdobju pedantnih raziskav in razvoja se je oblika morala podrediti aerodinamičnim ciljem in zmogljivostnim parametrom ter nastalo je unikatno telesce, ki s senzualno poudarjenimi blatniki spominja na legendarna modela, ki sta ponudila stilistični navdih. Pri tem so morali prilagoditi tudi šasijo modela, ki so ga vzeli za osnovo – 488 GT3, po katerem so posegli zaradi daljše medosne razdalje (+50 milimetrov v primerjavi s cestno-legalnim 488 GTB), ki omogoča več svobode pri oblikovanju.
Ker je P80/C homologiran zgolj za zabavo na dirkalni stezi, so se oblikovalci lahko znebili določenih komponent, ki so ključne pri običajnem avtomobilu. Izginile so klasične prednje luči, ki so jih zamenjale majhne oglate svetilne reže. Nekaj podobnega so naredili tudi na zadku z zastrašujočim strešnim spojlerjem in difuzorjem, ki skrbita za aerodinamično izpopolnjenost. K slednji prispevajo še ogromne reže na obrazu avtomobila kot tudi sama konstrukcija, ki je 100 % izdelana iz karbona, a zaradi estetskega učinka pobarvana v značilen odtenek Ferrarijeve rdeče.
Interier ekstremista je praktično enak donatorju 488 GT3 s kletko, integrirano v karoserijo, malce so dodelali le armaturo, oblazinjenje sedežev in vratne panele, ob tem pa si je lastnik zamislil, da bi bilo fino, da bi imel njegov bolid poleg osnovne dirkaške naravnanosti tudi poseben izgled za razstave, zato so paketu dodali večja in bolj nastopaška 21-palčna platišča.
Ava Tomlje