top of page

Dovršen premagovalec razdalj

McLaren GT


Mojstri McLarna so ustvarili produkt, za katerega obljubljajo, da bo spremenil koncept grand touringa – premagovanja velikih razdalj. Gre za prilično imenovan model GT, ki je najlažji in najhitreje pospešujoči predstavnik svojega razreda, obenem pa prava paša za oči.



Na letošnji izdaji ženevskega avtosalona so se oči ljubiteljev McLarna zasvetile ob naznanitvi, da bo proizvajalec v sklopu svojega novega strateškega načrta Track25, ki do leta 2025 predvideva lansiranje 18 novih modelov oziroma izvedenk, ki bodo najlažje v svojem razredu, kmalu razkril četrto tovrstno vozilo. Spektakularnega grand tourerja, ki združuje zmogljivost osemvaljnika z dvema turbinama s sposobnostjo premagovanja kilometrov v maksimalnem udobju, so nekaj časa postopoma razkrivali, dokler ni 15. maja dokončno odvrgel kamuflaže in pokazal svojo elegantno podobo.


McLaren GT ni uvrščen v obstoječe prodajne linije (Sports, Super in Ultimate Series), ampak gre za povsem samosvoj model za novo ciljno publiko, ki bo ponujal alternativo v rastočem segmentu. Kupce želi konkurentom speljati na račun svoje lahke teže, sofisticirane in udobne kabine, spodobnega prtljažnika ter seveda norih sposobnosti na nivoju superavtov. Te bo omogočal dirkaški DNK, katerega si model kot edini predstavnik znamke deli z brutalnim hyper-GT-jem Speedtailom.


Kot vsi McLarni, pa je novi GT grajen na karbonskem monokoku, ki zagotavlja odlično rigidnost, osupljivo vozno dinamiko in izredno majhno težo – s 1.530 kg naj bi bil model več kot 130 kilc lažji kot najbližji tekmec. To sparite s 611 konjskimi močmi in 630 Nm navora, kolikor jih razvija za GT-ja unikatni 4,0-litrski osmak z dvema turbopolnilnikoma, in dobili boste recept za sanjsko kreacijo na štirih kolesih. Impresivna moč se preko 7-stopenjskega avtomatskega menjalnika brezhibno prenaša na cesto in omogoča čudovite zmogljivostne statistike; s funkcijo launch control avtomobil iz ničle do 100 km/h poleti v 3,2 sekunde, medtem ko do dvestotke potrebuje 9 sekund. In potem drvi dalje do 326 km/h…



Vendar pri grand tourerju ni ključna zgolj surova moč, ampak dinamičnost vožnje ob premagovanju velikih razdalj, zato so vzmetenje, vodljivost in zavore dodelali za pravo mero preciznosti in odzivnosti, a hkrati so po besedah proizvajalca zagotovili najbolj udobno vožnjo v katerem koli McLarnu doslej. K temu bodo prispevala tudi po meri narejena obuvala Pirellija, ki izpolnjujejo zahteve vožnje na limitu kot tudi prefinjenega vijuganja skozi ovinke. Glede na preference voznika in sopotnika se bo karakteristike vozila lahko še spreminjalo s tremi voznimi načini – Comfort, Sport and Track.


Od odhodu na daljša potovanja bo potnike razveselila praktičnost 420-litrskega prtljažnega prostora za sedežema, ki lahko hrani torbo za golf ali dva para odraslih smuči, palic in pancerjev, katerega dopolnjuje odlagalni prostor spredaj, ki brez težav pospravi večjo potovalko.


Nasploh je interier, ki je razkrit ob odprtju impozantnih galebjih vrat, prav tako praktičen kot razkošen; ker bodo potniki najverjetneje v vozilu preživeli precej časa v kosu, so pri McLarnu edinstvene usnjene sedeže okrepili z dodatno ramensko, hrbtno in bočno oporo, obenem pa so za preglednost in intuitivnost upravljanja pri brzinski vožnji vsa stikala optimalno razvrstili.


Ava Tomlje



bottom of page