top of page

Športna zmogljivost in off-road vsestranskost

Aston Martin DBX


Po 106 letih obstoja se prestižni proizvajalec Aston Martin podaja v novo smer. Luč sveta je namreč ugledal njihov prvi SUV, ki obljublja harmonično poroko značilne športne zmogljivosti in off-road vsestranskosti. Ta model je DBX.



Prvi športni terenec z logotipom slovitih kril so Britanci začeli pripravljati že leta 2015, ko so naznanili njegovo modelno oznako. Temu je lansko leto sledilo razkritje prototipa, ki je v sklopu intenzivnega testiranja obiskal številna zahtevna okolja, vključno z arktičnim krogom, s puščavami Bližnjega vzhoda, z visokimi gorski prelazi Alp in seveda tudi z legendarnim dirkališčem Nürburgring. In zdaj se je vse pridobljeno znanje akumuliralo v vozilu, ki predstavlja novo ero v Aston Martinovemu iskanju lepega.


DBX je za luksuzno znamko izjemnega pomena, saj v skladu s cilji dolgoletnega načrta širi prodajni portfelj in je hkrati prvi model, ki ga bodo proizvajali v novem obratu v waleškem St Athanu, kjer bodo v prihodnosti sestavljali tudi vse svoje električarje. Prav tako ni skrivnost, da popularnost športnih terencev iz leta v leto narašča, po njih pa ne posegajo zgolj mase, ampak tudi kupci z zelo globokimi žepi. In ravno te želijo osvojiti z združitvijo značilne SUV praktičnosti in dinamičnih mišic, po katerih je Aston poznan širom sveta. Nič kaj skromno so v podjetju naznanili, da so z novincem postavili nov standard v segmentu, in obljubili, da bo DBX navdušil vse, ki ga bodo vključili v svoje življenje.



Da bi res dostavili pravo mojstrovino, so začeli s popolnoma nepopisanim listom. To je omogočilo vsem oddelkom znotraj Aston Martina, da inovirajo in predstavljajo nove rešitve. V nasprotju z mnogimi konkurenti so iz ničle kreirali plaftormo; kot pri razvoju svojih športnikov so izbrali aluminij, ki je zelo lahek, a obenem izredno trden. Že od izvora so zasledovali dva ključna cilja: s strukturo omogočiti vodilno količino prostora v kabini tako za prednje kot zadnje potnike in postaviti predpogoje za odlično zmogljivost tako na ustaljenih tirnicah kot izven njih. Osnovo so nadgradili s prilagodljivim zračnim vzmetenjem, ki omogoča dvig višine vožnje za 45- ali spust za 50 milimetrov, tako da se lahko voznik spopade z raznolikim terenom. Ta vpliva tudi na dvojni karakter avtomobila, ki je lahko po eni strani razkošno udoben, po drugi pa dinamično sposoben.


Kot se spodobi, je prvi Aston Martinov SUV opremljen z mogočnim turbopolnjenim osmakom, ki brni tudi pod pokrovom DB11 in Vantagea. Tokrat iz 4-litrske prostornine razvija 542 konjskih moči in 700 Nm navora, kar bo dovolj, da se več kot dve toni težko vozilo do stotke premakne v 4,5 sekunde, ob tem pa potnike razvaja z unikatno simfonijo. Pri prenosu moči bo asistiral 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki je povezan s štirikolesnim pogonom in športno uglašenim krmilnim sistemom.



Petsedežnik pa po besedah proizvajalca ni zgolj vsestranski v smislu terena, ki ga lahko obvladuje, ampak tudi glede prostora v kabini in prtljažnem prostoru. Slednji znaša radodarnih 632 litrov, zaradi široke odprtine in možnosti zlaganja zadnjih sedežev v razmerju 40:20:40 pa omogoča nakladanje tudi golf- in smučarske opreme. Da bi dokazali številne zmožnosti prilagoditve vozila za želje in potrebe kupcev, so kot zanimivost za ljubitelje štirinožnih prijateljev pripravili poseben paket, ki skrbi, da od sprehoda umazani cucki ne bodo umazali krasnega usnjenega oblazinjenja. Interier tako poleg prostornosti razvaja s prestižnim značajem in pozornostjo do detajlov. Prefinjen ambient, ki ga ustvarjajo kovina, steklo, les, usnje in alkantara, na nov nivo popelje panoramska streha, ki v kabino spušča veliko naravne svetlobe in tako prispeva k dobremu počutju.


SUV tudi na zunaj ne skriva svojih genov, saj očara s seksi podobo, ki v ospredje postavlja prepoznavno “DB” masko, izklesane boke in zadnje luči, ki zelo spominjajo na Aston Martinovega najbolj uspešnega predstavnika, model Vantage. Kot ta bo tudi novi potencialni prodajni as na voljo s precej visoko začetno ceno; tisti, ki bodo pripravljeni odšteti skoraj 200 tisočakov, bodo svojega DBX-a lahko v garažo parkirali v prvi polovici leta 2020.


Ava Tomlje

bottom of page